Konu: Pure STR & Fire & GLavieR Rehberi... sro Paz Kas. 02, 2008 5:51 pm
Bir Full Str Glavier nasıl olmalıdır?
Burda yazılan şeyler tamamen benim deneyimlerinden yola çıkarak yazdığım şeylerdir ve alıntı değildir.. Hepsinin tam olarak doğru olacağının garantisi Mr_CoWbOy nickidir Gülümse veya yeni nickim BRISEIS dir Gülümse
Bunun yanısıra aşağıda yazılanlar özellikle SP sıkıntısı fazla olmayan kişiler için tam olarak uygun sayılabilir. SP sıkıntısı olanlar SP durumlarına göre yan skillerden elemek zorunda kalacaklardır.
Öncelikle Magic seçiminden bahsetmeme rağmen bir Glavier için asıl önemli skillerin Heuksal Skilleri olduğunu unutmayalım
1. Bir Glavier ana Magic skili olarak niye Fire Olmalıdır?
Bir Glavier eğer Cold Skilini ana skill olarak kullanırsa, Cold'un ona sağlayacağı tek avantaj savaştığı yaratığın donma anlarında daha yavaş hareket etmesinden öteye gitmeyecektir. Bunun haricinde Buff skillerinden de sadece biraz fiziksel defans veren 2 Skill güçlendirilebilecek ve zaten STR Build olması gereken bir Glavier için fazla önemli olmayan bir özellik olarak görünecektir. Bunun haricinde vuruş gücü en düşük olan skill grubu Cold olduğu için yine bir glavier için pek uygun sayılmaz. Zaten Glave kullanan bir kişinin hedefi az vuruş sayısıyla karşısındakini öldürebilmek olmalıdır. 1-2 vuruşta öldürebileceği bir yaratığı ayrıca dondurması pek bir + sağlamaz.
Eğer Glavier Lightnin Skilini ana skill olarak kullanırsa, vuruşları esnasında yakınındaki diğer yaratıkları da çok düşük düzeyde etkileyeceğinden dolayı bazı zamanlarda zor durumlara düşebilir. Bunun haricinde Lightning Buff skillerinden Magic Attack arttıran skill yerine Fire'daki Fiziksel Attack arttıran skilin ilerleyen zamanlarda bir Str karakter için daha gerekli olduğunu varsayarsak yardımcı skiller açısından da Lightning Fire'a göre ikinci planda kalmaktadır.
Son olarak bir Glavier ana skill olarak Fire olursa ne gibi avantajlara sahip olur konusuna gelelim. Fire 1 nci skili (Halk dilinde 1 nci skiller El yakma olarak geçer Gülümse ) damage olarak El Yakma skillerinden en yüksek hasarı veren skilldir. Bunun haricinde karşı tarafa da Burn Statüse sokabildiği için belirli aralıklarla enerjisini düşük ölçüde düşürebilme kapasitesine sahiptir.
Dolayısıyla az ve öz vuruş yapma amacıyla inşa edilen Glavier türü karakterler en güçlü vuruşları Fire El Yakma skill gurubuyla verebilirler.
Bunun haricinde Fire'da başka yararlı olarak şu özellikler bulunmaktadır ve bir Glavier'in bu skilleri açması önemlidir.
1. Flame Body Series : Fiziksel vuruş gücünü 1 nci kitapta %3, 2 nci kitapda %5 3 ncü kitapta %7 arttırır. Zaten güçlü fiziksel vuruşlara sahip olan Glavier'in gücüne güç katar. 3 ncü kitabı açabilirseniz uplamayın yalnız bir daha sadece skilin süresini biraz uzatıyor, sp harcadığınıza değmez 3 ncü kitap level 3 te yapsanız yine %7 arttırıyor
2. Fire Protection Series : Magic Defense verir ve magic vuran yaratıklardan daha az damage almanızı sağlar. Str Charlar için çok önemli sayılabilecek bir skilldir. Ana skiliniz Fire olduğu için bütün kademelerini rahatlıkla açabilirsiniz.
3. Flame Devil Force Series (Passive) : Fire Skill grubunun Passive Skilidir ve her kademede %1 Fiziksel Damage Arttırımını kalıcı olarak yapar. Yani Mastery Leveli 60'a geldiğinde 6 kademe arttırılmış olacağından %6 Extra Fiziksel damage kazanmış oluyorsunuz.
60+ Levellerde Formül şöle oluyor Flame Body Series %7 Fiziksel + Flame Devil Force Series %6 = %13 Fazla Fiziksel damage kazanmış oluyorsunuz ve emin olun bu hiç de küçümsenecek bir değer değil
Şimdi Gelelim diğer Skill Gruplarından açılması faydalı olabilecek skillere. (Bu yardımcı skiller SP farm yapan karakterler için uygundur. Farm yapmıyorsanız. Fire ve Heuksal ana skilleriyle idare etmeniz gerekecektir.
1. Cold - Frost Guard Series : Süreli olarak fiziksel defans verir. Ana skiliniz olmadığı sürece çok büyük bir etkisi olmadığından düşük levellerde işe yarasa da ilerleyen levellerde uplamanız gerekmeyecektir.
2. Cold - Cold Armor Series (Passive) : Kalıcı olarak her 10 levelde bir fiziksel defans ekler ama ana skill olmadığı sürece fazla yükseltemezsiniz. Bu nedenle Cold açacaksanız bile Cold Mastery'i 20 den yukarı çıkartmayın başka bir işe yaramaz çünkü.
3. Lightning - Piercing Force Series : Süreli olarak Magic damage değerini % cinsinden arttırır. Eğer Yeterli Sp'niz varsa ve Lighning Mastery'niz nereye kadar yetiyorsa bu skili de uplamanız faydalı olacaktır.
4. Lightning - Wind Walk Series : Bildiğimiz süreli hızlı koşma skill gurubudur. Hiç birşey açmasanız bile Lightning'den karakterinizin daha hızlı koşabilmesi için bu skill gurubunu güçlendirmeniz faydalı olacaktır. 2 nci kitap 10 Metre ışınlanmayı da sağlar.
5. Lightning - Lion Shout Series : Bu skill çoğu Str Build karakter tarafından kullanılmasa bile çok faydalı bir skilldir ve sadece 1 nci kitabı Lvl1 yapmanız yeterli olacaktır. Ne için kullanacağım diye soracak olursanız kesinlikle Str karakterler için Damage vermek için değil sadece Monster çekmek için kullanılır. Bu durumda da şöle bir soru oluşabilir. Eeee ben yaratık çekmek için Mızrak fırlatma skili kullanıyorum buna ne gerek var ?
İşte olay burda, mızrak fırlatma skili fırlattıktan sonra tekrar dolma süreci çok uzun olan bir skilldir ve genelde de o mızrağı fırlattıktan sonra tekrar dolmadan çok önce siz fırlatmış olduğunuz yaratığı öldürmüş oluyorsunuz ve ikinci yaratığı çekme ihtiyacığınız doğuyor fakat mızrak skiliniz tekrar atılabilecek duruma gelmediği için sizin tabana kuvvet koşarak yaratığın peşine gitmeniz gerekiyor. Fakat Lion Shout Series skili çok hızlı bir şekilde dolar ve bir yaratığı çekip kestikten hemen sonra başka bir yaratığa seri olarak fırlatabilirsiniz. Artı olarak bu skill mızrak fırlatma skili gibi yavaş bir şekilde çalışmaz yani bastığınız anda karşı tarafın kafasında patlar, Mızrak fırlatmak için 2 saat gerinmezsiniz
6. Lightning - Concentration Series : Süreli olarak Parry (Vuruşlardan kaçma) değeriniz arttırılır. Eğer yeterli sp'niz varsa 1 kademe açılabilir.
7.Lightning - Heaven's Force Series (Passive) : Kalıcı olarak Parry değerinizi arttırır. Lightning Mastery leveliniz yettikçe açmalısınız.
Glavier Heuksal Skilleri
Annihilating Blade Series : 1 nci skill gurubudur ve çoğu kişi tarafından gereksiz ve düşük damage veren bir skill olarak nitelendirilmesine rağmen aslında oldukça etkili bir skill olduğu söylenebilir. Damage olarak özellikle yüksek levellerde düşük gibi durmasına rağmen tek ve etkili bir vuruşa sahiptir ayrıca birden fazla yaratığa da vurabilir. Bunun haricinde çok hızlı dolar ve vurma esnasında bekleyerek vurma süresi çok kısadır. Yani bu skili başka bir skilin önünde veya arkasında rahatlıkla seri olarak kullanabilirsiniz. Unutmayalım Glave'nin çoğu vuruşu yavaştır ve bize en lazım olan şey arka arkaya seri olarak vurabilen skillerdir. 3 ncü kitap ilk 2 kitaba istinaden tamamen yanardönerli bir vuruşa sahiptir
Fanning Spear Series : Eskiden kullanıldığı zaman yürünememesi dolayısıyla bir işe yaramayan fakat sonradan yapılan modifikasyonla etkili bir magic korumasına dönüşen mızrak döndürme skilidir. 1 nci ve 3 ncü kitaplar süreli yüksek magic defans verir. 2 nci kitap ise süreli magic attack block şansı verir. Eğer yeterli sp puanınız varsa 3 ncü kitabı açmanız iyi olabilir. Yaklaşık olarak 300 küsür magic defans veriyor ve bir nuker ile karşılaşmanızda hayatınızı kurtarabilir. Unutmayın, mızrağı çevirirken aynı zamanda yürüyebilir ve karşı tarada da saldırabilirsiniz Yalnız tekrar dolma süresi oldukça uzundur.
Heuksal Spear Series : Çoğu kişi tarafından bir işe yaramaz açmayın denilen fakat aslında çok güzel olan bir skilldir. Sadece 1 nci kitabı dandik sayılabilir. Bunun haricinde 2 nci ve 3 ncü kitapları muhteşem sayılabilir. Kişilerin bu skili de sevmeme nedenleri çok yüksek damage vermemesidir. Fakat bu skili özel yapan şey vuruş alanındaki 3 yaratığa kadar aynı anda güçlü sayılabilecek vuruş yapabilir. Bunun yanısıra 3 ncü kitapda mızrağın üstünde dönerek vurur ve oldukça hoş sayılır. Kimsede açık olmadığından özellikle diğer kişiler tarafından dikkat çekiyor. Bunun yanısıra 2 nci kitap'ta 2 li combo olarak vurur ve 2 nci kitaptaki skill kullanıldıktan sonra 0 saniye bekleme vardır başka bir skilin vuruşuna geçmek için. Yani bu skille vurulduktan hemen sonra başka bir vuruş anında yapılabiliyor.
Soul Departs Spear Series : Stun skili olarak da bilinir ve Heuksal skillerinden en yüksek damage verme özelliğine sahip skill olarak nitelendirilebilir. Vurduğunuz düşmanın stunlanma (Kıpırdayamama) değerleri 1 nci kitap %20, 2 nci kitap %25, 3 ncü kitap %30'dur. Bu skil 2 nci kitapla birlikte kendini göstermeye başlar fakat 2 nci kitaptaki vuruş süresi çok uzundur, yani adamımız zıplar, glaveyi karşıdakinin tepesinden doğru indirir ve indirdikten sonra bir süre bekler sonra başka bir vuruş yapar. O nedenle fazla sevmem fakat özellikle son vuruş olarak veya ilk vuruş olarak kullanılabilir. Fakat olay bu skilin 3 ncü kitabına geldiğinde olay tamamen değişiyor. 2 li Combo olarak vuran 3 ncü kitabun damage verme değeri mükemmel üstüdür. 2 li combonun sadece 1 vuruşu aynı seviyedeki diğer heuksal skillerinden sadece 1 vuruşa değer. Yani bu skille bir kere vurduğunuzda diğer skillerinizin herhangi birinden 2 kere vurmuşsunuz kadar damage veriyor. 58 Lvl'de açılabilir ve olmassa olmaz skilldir Levelinizdeki bir Full Int karakteri tek vuruşta alabilme ihtimali çok yüksektir bu skille
Ghost Spear Attack Series : Bildiğimiz alan vuruşudur, etrafımızdaki 5 yaratığa kadar güçlü bir şekilde aynı anda vurabilir. Özellikle Giant falan keserken etrafımızda toplanan yaratıkları da arada kaynatmak için idealdir. Yalnız birçok kişi yanlış olarak bu skili normal yaratık kesimlerinde de kullanır. Niye yanlış derseniz bu skili vurduktan sonra bir süre karakter bekler ve sonra vurmaya devam edebilir. Yani kişiyi yavaşlatan bir skilldir. Bu nedenle sadece sıkışık olan durumlarda ferahlamak için kullanılmalıdır. Zaten bu nedenle 2 nci kitap itibariyle Knock Back (Düşmanı geri itme) özelliği de eklenmiştir ve vurduğunuz yaratıkların sizden kısa bir süre uzaklaşmasını sağlayarak rahat nefes almanızı sağlamak üzere geliştirilmiştir. Bunun haricinde zaten tek bir yaratığı geri itmek pek uygun bir hareket değildir. Bu nedenle kalabalık ortamda birçok yaratığı geri itmek için kullanılmalıdır. Zaten ittiğiniz yaratıklar tekrar size vurmak için yanınıza geldiğinde tekrar aynı skili kullanarak geri itmeye çalışırken yüksek derecede damage de veriyoruz ve 2-3 vuruş sonra etrafımızdaki yaratıklar ölmüş oluyor Bundan sonra normal skillerle giant kesmeye devam ediyoruz
Chain Spear Attack Series : Bildiğimiz Heuksal Combo skilleridir. 1 nci kitap pek kullanışlı olmasa da aynı anda açılan 2 ve 3 ncü kitaplar biraz göz doldurmaktadır. Fakat bana göre çok da gerekli skiller sayılmazlar. 2 nci kitap çok seri şekilde 4 lü combo yapar fakat skilin tekrar dolma süresi çok uzun olduğu için pek kullanışlı değil. 3 ncü kitap ise Güçlü vuruşlara sahip artistik bir skilldir fakat comboyu bitirmesi çok uzun sürdüğünden yine pek kullanışlı sayılmaz. 69 Skilleri için bir yorum yapamayacağım. Açıkçası bende 1 - 2 - 3 ncü kitaplar açık ama hiç kullanmıyorum
Flying Dragon Spear Series : Mızrak Fırlatma skili, güçlü yaratıklara saldırıken kullanılabilecek ilk vuruş skilidir. Oldukça güçlü vuruşu olduğunu söyleyebiliriz fakat tekrar vurmak için dolmasını beklemek için biraz zaman gerekiyor. 2 kitabı da açmışsanız arka arkaya fırlatabilirsiniz. Fakat size göre canı düşük yaratıkları seri olarak kesmek için bu skili kullanmak yerine Lightnin'deki Lion Shout serisini kullanmanız daha faydalı olacaktır. Yaratık kesiminde Flayin Dragon serisini kestiğiniz yaratıkları bu mızrağı fırlatma işleminden sonra yaratığı öldürene kadar tekrar dolacak şekilde uzun sürede kesiyorsanız rahatlıkla kullanabilirsiniz. Fakat düşük güçte yaratıkları keserken çekmek için bu skili kullanmanız vakit kaybettirecektir. Bunun haricinde Traderlik falan yaparken çok faydalı bir skilldir
Cheolsam Force Series (Passive) : Her 10 Levelde bir HP değerinizi kalıcı olarak arttırır, mutlaka açmalısınız
Giysi Seçimi
Her STR karakterde olduğu gibi Glaveci'ler de giysi olarak birinci öncelikli Garment giymeli, alternatif olarak Protector set giymelidirler. Bu sayade STR olmalarından dolayı kaybettikleri Magic Defans özelliğini bir derece kurtarabilmektedirler. Yalnız, Giysi seçimini Garment yapmak için 25+ levellere kadar beklemeleri faydalı olacaktır. Bu zamana kadar Protector giyebilirler.
Tabi bu saydıklarımız genel giysi seçimidir. Uzun süreli olarak fiziksel attack yapan monsterlerle uğraşılacaksa giysi Armor veya Protector olarak tercih de edilebilir.
Garment giyilmesiyle birlikte str karakterlerin az olan Manalarında da kullanım olarak %20 tasarruf sağlanacak ve mana tüketimi azaltılacaktır...
Konu: Geri: Pure STR & Fire & GLavieR Rehberi... sro Ptsi Kas. 03, 2008 4:16 pm